Direktlänk till inlägg 13 mars 2020

fredag den 13 mars 2020

Av Pärle mor - 13 mars 2020 14:17

Hej alla!

fredagen den 13:e, är det otursdag för dig?

Inte för mig, har ett barnbarn som fyller år i dag, så för min del är det en turdag.


Vilket stormväder vi hade i går, soptunnorna flög iväg o sopor lite här var..

När jag var ute med hunden hade vi båda svårt att gå i motvinden, hans skägg,

ja han har skägg, den låg längs med hans huvud..såg annorlunda ut mot annars.


Vinden ven runt knuten o rutorna skallrade, så liten vovve var rädd o försökte

nästan krypa under skinnet på mig o hjärtat slog i "180".

Det riktigt dånade från vinden in till lägenheten.


Coronaviruset.

Har läst o sett bilder på hur folk hamstrar allt möjligt, så långt har jag inte tänkt,

fast vi går nästan aldrig tomt på något, har nästan alltid extra hemma.

Börjar jag t.ex på ett tvättmedelspaket så köper jag ett nytt, eller typ havregryn..osv..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pärle mor - 14 mars 2020 12:22

Hej alla.. Idag ska vi på Baby Shower, har aldrig varig på en sån, vet inte riktigt hur det går till, som t,ex, när man överlämnar presenten, tror inte man gör det i dörren, får se hur det ser ut. Får fråga barnbarnet som ska hålla det för sin bonu...

Av Pärle mor - 26 februari 2020 13:16

Hej alla snälla! Hade tänkt skriva lite varje dag, men det sket sig för det blev inget på ett par dagar. Det händer inte så mycket i vår lilla värld, det är både bra o skönt på sitt sätt. Ja mannen har cancer, men än ligger det still, han tar s...

Av Pärle mor - 23 februari 2020 10:29

Hej på dig denna söndagsförmiddag! Blir mycket tittande på skidtävlingar, kul när det är någon bra svensk tävlande.   Det blåser mycket mindre idag än i går, då blåste de fyra soptunnorna som finns för oss hyresgäster som bor i "vår" trappa i...

Av Pärle mor - 22 februari 2020 17:37


Hej!Ja nu är jag här igen, har inget speciellt att skriva om.Både i går o i dag har jag gått ut med Emil på eftermiddagen (alla promenaderna),husse har varit trött efter cancerbehandlingen i torsdags, vi får se hur det fungerardenna behandlingen, vi ...

Av Pärle mor - 21 februari 2020 11:29

Hej på dig, Blåser det på dig med, o kanske regnar det hos dig, här är det uppehåll för tillfälligt.hela den här vintern, undrar om det är ett rekord. Hoppas det inte blir någon snö, är ju snart mars månad.Fast jag undrar om vi kommer undan, o hur ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards